tirsdag 24. juli 2012

Ferietid? Jobbetid?

Hva liker du bruke ferien på? Er det viktig å fylle ferien slik at vi innfrir forventningene? Er vi såpass fylt med forventninger at vi kjenner oss litt låst uansett ferie eller ei? Er det ikke i ferien vi skal senke skuldre, nyte, slippe burdesteinen i noen uker.... rekk opp hånda den som ikke har en god del burde hengende over seg når det er ferie?

Jeg har mye burde når det er ferie. Kanskje enda mer burde enn vanlig... og det verste/beste er vel at uansett vær så vær så er det noe å gjøre. I dag er det ruskevær, det betyr at jeg kan rydde opp rundt huset. Beskjære, sope, rake og sjaue. Og kommer sola... ja da er det perfekt å fjerne grønsken som ikke fulgte med sopekosten.

Men ferie behøver ikke bare bety enormt mye jobb hjemme... hos meg ser det jo ut som det har grodd fullstendig igjen. Sånn er det å starte sommeren med å være borte i fire uker. Men det begynner å hjelpe nå, jeg lover! Har hatt tre-fire timers dater med både høytrykkspyleren og gresstrimmeren. Det blir så fint atte :) Trim får jeg å!

I helgen kunne jeg nyte Oslo og godt selskap. Setter pris på gode samtaler, god mat, nye impulser, stå på badet til morgenen å hører at frokosten kommer på bordet, få beskjed om at nei, du er gjest når jeg prøver å gjøre noe. Altså bli servert all day long og bare være tilstede. Det er jammen ikke ofte. Og det var jammen godt for meg! Oslohelgen ble avsluttet med middag i Nittedal og kaffe litt lengre opp i gata. Så koselig å mimre litt med folk jeg har opplevd så mye sammen med i tre år av mitt liv. Og de tre årene har satt spor i meg for alltid.

Etter sånne dager er mye energi opparbeidet! Dagens jobb kan sees i noen knips her...


Jeg bestilte trehogst før helgen for da gikk lyset opp. Denne buska trengte jeg jo ikke ha... for bjørka som står langt nedi bakken.. den er jo akkurat like høy og skygger like mye. Hvorfor?



Jo, fordi jeg vil ha mindre av dette.... Furu = ruskete omgivelser! Tomta heter Furuvolden og furu er liksom endel av identiteten her... men tro meg, det er mer enn nok igjen! Også har jeg jo kongla mi :) Den blir det ikke ruskete av, den er bare digg!
Pappa sa i dag at den kan vi ta til vinteren når det bare er å dra den over jordet... jeg bare... nei, det er jo nå jeg vil ha den vekk! Også fikk jeg viljen min. Pappa hogga og jeg dro kvisten nedi skråningen. Nå hviler det et furukadaver i jordekanten og venter på treskinga. Der skal den få ligge i fred ;)






Det ble litt mer luft og litt mer lys både her og der :)
Og det som ikke har kommet med på bilder er alt jeg gjorde etterpå... nemlig evigmye spyling av mose! Jeg gremmes av å se denne mosen... makan assa! Men nå har jeg tatt den værste jobben. I morgen skal jeg ut på shopping. Nemlig grønskefjerningsmiddel. Hvis du ser nøye etter så er noen av hellene brune og ikke grønne. De har jeg testet ut middelet på. Og det har hjulpet noe. Så når det blir det riktige været nå... nemlig stekende sol. Så ryker resten av mosen også :)

Men nå er volungen sliten. Tror jammen jeg fortjener en aldri så liten lollipop. God tirsdagskveld godt folk :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar