tirsdag 16. august 2011

Ikke akkurat quickfix

Men undertegnede er meget fornøyd! (og synes jo det er helt naturlig å rett og slett skryte av det i bloggen ;)



Ta ta ta taaaa, kontoret i sin helhet! Respateksbordet er jeg veldig fornøyd med. Det fant jeg et sted her. Den røde skuffeseksjonen og stolen fant jeg på ikea til en temmelig billig penge. Kvaliteten er deretter ;) men de har den rette fargen!



Her er kassa mi som jeg fant på låven. Ingen skjønte poenget. Skal innrømme at størrelsen ikke er helt standard.. men det er veldig fin å ha strikketøyet i. Jeg har irritert meg nok på strikketøy i poser.. det pynter ikke opp! Nå kan jeg gjemme de bort ;) Kassa er skrubba et par solide ganger med salmiakk. Hengslene og beslaga er pussa med noe rustrentgreier jeg fikk tak i på Karlsson i Töcksfors. Derretter er kassa malt fire strøk bengalakk i fargen CHI. Det gule er en slags emaljelakk i signalgult. Veldig fornøyd med resultatet :)



Nærbilde av pynten på kassa. Ikke veldig tilfeldig den heller... Tivolien min som jeg er så veldig, veldig glad i, hvit keramikkboks fra Hay (gave fra venninne), søt, liten og grønn plante (gave fra en kamerat) og et grønt glass jeg fant i ett av gårdens uthus. Duken er også fått som gave. Alle tingene betyr mye for meg.



Over vinduet har jeg malt bokstaver i gult. Jeg lette lenge etter Å, men skjønte at det var forgjeves. Ordet nåde ligger så dypt i meg som et slags grunnleggende premiss for at jeg i det hele tatt kommer meg gjennom livet. Jeg liker å bli minnet på det! Malingen er den samme som på kassa. Emaljelakk i signalgult.



Lampa på gulvet har jeg kanskje fortalt om før. Den har også fått bengalakk. Er vel kanskje ikke helt stuerent å male den som var i teak og messing... men jeg liker den veldig godt slik den ble. Har kikket litt på lampeskjerm... men tror ikke det blir noen. Hva synes dere?



Her er skapet slik det ble til slutt. Tanken var vel et kult retroforheng uten folder i tykk bomull med mye farger. Men disse gardinene var i dette rommet fra før og jeg synes de passer inntil videre. Med andre ord.. de kostet nada og i tillegg er de fra da søstra mi bodde her. Det betyr litt det og.



Min gamle settekasse, nå med bengalakk (4 strøk). Tingene i den er som før. Bildet til høyre er medalje min tippoldefar har fått for lang og tro tjeneste i Saugbrugs. Vi snakker 45 år! Den synes jeg passet der til inspirasjon når man selv tror man har jobbet noe enormt mye... ;)



Min egen store/lille minnevegg! Alle veggene er malt med pure color bortsett fra denne. Her er det bengalakk. Ville ha den skikkelig glansa. Midt på er det tre magnettavler fra ikea. På sidene er det ulike ting og minner som betyr noe for meg og som jeg blir glad av å se på. Liker det!



Her er kalenderen dere har fått se tidligere sammen med syskrinet etter bestemor. De hadde ikke plass til det i den nye leiligheten. Jeg tilbød meg å ta vare på det.. så får tiden vise om noen andre vil ha det. Jeg har fått veldig mye etter mine besteforeldre så skal ikke tviholde på det. Men det er definitiv kjekt for det er på ingen måte tomt ;) skrinet er med innhold etthvert møblert hjem har god bruk for!


Ja det var ingen sneak-peak.. det var en full utredning :http://www.blogger.com/img/blank.gif) (les om hvordan det var underveis og litt smakebit på før her) Rommet betyr mye for meg. Min søster hadde det som jenterom og derfor har det vært ekstra viktig for meg å legge mye sjel i det. Det er mye minner her og alle tingene betyr mye! Kostnaden sånn totalt er vel rundt 3000... det skal jeg leve med! Med andre ord er det mulig å få til mye for det man har tilgjenglig. Bare å ta kreativiteten fatt. Mye mulig det er jeg som trives best i dette rommet, men det er vel det som er poenget!?

Over og ut for denne gang, fortsatt god uke :)

Klem volungen

3 kommentarer:

  1. Hadde jeg bare hatt halvparten av kreativiteten din Elise, så hadde jo det å innrede rommet til Martine vært en lek! (det er det på ingen måte) Rommet ditt ble virkelig fint, med mange søte detaljer! Likær't! - Marion

    SvarSlett
  2. PS, så gøy at du blogger til stadighet! - Marion

    SvarSlett
  3. Så koselig tilbakemelding, Marion :) takk!! Mitt tips er hvertfall å gi Martine ei settekasse, det er en god start :) Det blir helt sikkert verdens fineste barnerom uansett. Det er bare å fylle med ting du setter pris på så er det garantert et rom man bli glad i :)

    SvarSlett