mandag 21. mars 2011

21.mars i år også...


Jeg har for vane å publisere innlegg 21.mars... jeg har vel egentlig for vane å skrive innlegg når jeg har noe på hjertet og det er noe jeg har lyst til å dele.

Dette innlegget er om Margaret. Margaret, min lillesøster. Ho er fortsatt det og det er fortsatt mange minner som strømmer på... i dag hadde jeg følgende status på face... 21.mars for sjette gang. Det er litt rart. Jeg er veldig ambivanlent til å "dyrke sorgen" offentlig... nå tror jeg kanskje ikke det er det jeg prøver på. Men jeg kjente litt at dette er og blir Margaret sin dag. Det var ikke bare i 2005 ho tok alt av oppmerksomhet i milevis omkrets, men jeg synes ho kunne få litt oppmerksomhet i dag og, seks år senere.

Det er godt å kjenne på at mange husker tilbake til den spesielle uka. Mye er annerledes nå. Det er f.eks masse snø. Det var det ikke i 2005. Men det varmer fortsatt at folk husker og kan dele følelsene litt. At jeg tenker på Margaret stort sett hver dag fortsatt er nok ikke i bevisstheten til folk flest... men jeg synes at 21.mars kan være Margarets sin dag. Om ikke annet så minner det oss på at det er viktig å ta vare på hverandre.

Vi har vært sammen alle sammen i den nye leiligheten til bestemor og bestefar. Jeg har tenkt på i dag at det skulle vært moro å se hvordan Margaret hadde vært som tante. Jeg tror hun hadde vært en kul tante som Benjamin hadde vært veldig begeistret for. Også tror jeg Mathilde hadde fått en spesiell kontakt med Margaret hvis de hadde fått blitt kjent med hverandre.

Dagen har hatt stillhet, familie, omsorg, barnelatter og gode samtaler. Takk for det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar