mandag 12. juli 2010

Fattige bønder er ikke som andre bønder...


Det skal være sikkert og visst! Det ryktes om bønder som bestiller et fancy firma.. som igjen kommer med fancye maskiner og fancy utstyr og på riktig så fancy vis så sprøyter de en hel låve på en dag og vips så har de en strøken, fin, rødmalt og skinnende blank låve... Jeg tror ikke det er helt gratis for å si det sånn. Det høres hvertfall både kostbart og sånn passe kjedelig ut.


Jeg har nok sagt det før og sier det igjen... jeg tror aldri jeg har hatt en sommer uten å male noe. Det hører med når man har vokst opp på en gård. Jeg tror jeg har gjort en dugelig innsats på hvert eneste hus på Volen gård og det er ikke rent få... så når man har tatt "runden" så er det bare å begynne på nytt ;)


Men nå er det låven som skal til pers... Låven er ganske stor så det er ikke gjort i ei bråvending. Jeg har begynt på sørveggen. For å male noe annet er tilnærmet uaktuelt ;) Sørveggen er nemlig både solarium og treningsstudio i ett. Et skikkelig alt-i-et-kit. Helt perfekt måte for meg å sole meg på :)


Ellers har jeg noen tanker om hvorfor fattige bønder ikke er som andre bønder....


Mulig lommeboka avgjør at jeg skal henge på en vegg å male i to uker av ferien hvert år... men hva får jeg ut av den tiden? Jo, det er mye tid for meg selv, tid til ettertanke, stillhet og ikke minst... tid til Gud. Så om lommeboka bestemmer fremgangsmåten så er hvertfall konsekvensen at jeg ikke blir fattig i ånden ;) Tog du an?


Utover malingen bruker jeg tid på å lese og strikke klær samt noen sykkelturer og joggeturer. Det slo meg at ferien er en fin tid for å gjøre noe annet.. og ja, i min hverdag så er det lite tid til disse tingene. Deilig å ha litt skikkelig kvalitetestid om sommeren :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar