torsdag 18. november 2010

Pendlingens fromme, og mindre staselige side...

Pendlerlivet har mange sider. I dag har jeg opplevd to ytterpunkter for å si det sånn. Mange timer i bil er det samme som mange timer til refleksjon, forberedelse, tankevirksomhet og avkobling.

Når jeg startet dagen i dag slo jeg faktisk av radioen og musikken, hadde litt drodletid med Gud og klarte å bestemme meg og tenke noen tanker ferdig om andakten på Heia førstkommende lørdag... det er jo leeenge til, not! Men jeg har satt av tid til forberedelse og hatt andakten i hodet ganske lenge så opplever at den har jeg kontroll på. Med andre ord startet dagen veldig fromt. Og jeg testet en helt ny vei til Sarpsborg som jeg trodde var skikkelig omvei.. så feil tok jeg. Alle veier fører tydeligvis til Sarpsborg innenfor den samme tiden uansett om bilene kjører i hundre eller traktorene kjører i 50. Det skal sies at begge traktorene jeg kom etter i dag var innenfor Sarpsborg kommune!!

Dagen fortsatte som vanlig med det arbeidsdagen skulle inneholde helt til jeg var skikkelig i gang å fordype meg i bergprekenen... usj så dårlig jeg ble nå sa jeg halvhøyt til meg selv. Nei nå må jeg kaste opp tenkte jeg... Gikk på do og gjorde så. Æi æi.. hva er nå dette!!? Tok litt vann og da gikk det ikke mange minuttene før det kom en ny runde.... Nei jeg får dra hjem sa jeg til de andre. Dette var ikke bra. Å skrekk å gru... en times kjøring på E6!! Litt sært å sette seg i bil, gjøre klar en spypose, be en stille bønn og dure i vei.. veiarbeid var ikke planen min da for å si det sånn!

Kjente jeg hadde virkelig store problemer med å være hensynsfull sjåfør inn til byen og ikke minst i byen for da var jeg så dårlig at jeg bare måtte fram!! Jeg la igjen litt magesyre på Storebaug/fjell/moss syd et eller annet.. jeg stopper der hver dag og tar kaffe, men klarer ikke huske hva det står på skiltet! Synes jo det er drøyt i seg selv at på en plass jeg må hente nøkkel i kassa skal det se sånn ut at jeg lett kunne spydd uten ekstra hjelp der... så den stoppeplassen vil jeg ikke anbefale!!

Men jeg gambla på at det skulle gå hele veien inn og småløp opp trappa til leiligheten, takk og lov at det for en gang skyld var parkering til meg!! Nå er det middagstid og jeg slår et slag for 2 salte kjeks og en middagslur på sofaen som varer til i mårra...

Pendlerlivet kan være nokså innholdsrikt med andre ord... alt på en dag til og med!

1 kommentar:

  1. Uff, stakkars Elise, nå har jeg medfølelse med deg...guff, og du som ikke tåler spy...Jeg skal tenke på deg og sende bønner om at du må bli fort frisk igjen! God bedring kjære Elise! Bli-frisk-klemmer fra merete

    SvarSlett