torsdag 26. august 2010

Jeg prøver å være god mot meg selv


... joda.. spesielt på dager der energinivået bare er heeelt tømt og det har blitt altfor mange møter og altfor lite mat. Jepp, jeg er en Volen... får jeg ikke mat går hodet, tanker osv aaaalt for tregt. Så hva gjør jeg etter en lang dag der kanskje(forhåpentligvis) en tung og krevende prosess er landet?? Jo, nå skal jeg være litt god mot meg selv tenker jeg. Går innom butikken i frykt for at det skal være ekko i kjøleskapet, sannsynligheten er nemlig stor for det! Klarer jeg å finne noe lurt.. nei. Men en ting er prentet inn i meg, skal jeg innom butikken for å unne meg noe bra så kjøper jeg et interiørblad! Det er befriende å gå til bladhylla, vite hvilket interiørblad jeg liker slik at jeg slipper å vurdere og ta valg, men bare plukke det med meg... og alt annet jeg klarer å plukke ut blir bonus. Så da har jeg sittet her litt med interiørbladet på fanget, noen rester fra kjøleskapet og litt mer energi i kroppen. Har til og med bladd litt i bladet for å pleie min kreative side for nå er jeg mer enn mett nok på å gi av meg selv i kirkelige sammenhenger.

Men hvem er det jeg prøver å lure... er jo like sliten! Tror jeg går å legger meg!! Kommer sterkere tilbake når det bobler over av mer oppbyggelige ting ;) Enn så lenge, god helg! Jeg skal på menighetsweekend og gleder meg, denne gangen som deltager og langt ifra noe som helst av ansvar og plikt!!!

Bildet er forresten en stol av Wegner, noe som står veeeldig høyt på min ønskeliste.. en gang, en gang drømmer jeg om å eie en slik stol.. men ikke så lenge jeg jobber for å frelse mennesker i stedet for penger.. ;)

1 kommentar: