torsdag 21. mai 2009

fridag - forventning

Fridag med forventninger
eller
Forventninger til fridag

Hva forventer man av en fridag? Jo, den skal jo gjerne være meningsfylt. Dvs gjøre de rette tingene, være med de rette folkene og være på de rette eventene... eller? Noen ganger kan det kjennes litt sånn. I dag er det en fridag - en helligdag. Egentlig stresser det meg ikke noe at det er tv, pc og joggetur som er selskapet mitt i dag. Det er ganske godt selskap når man setter pris på det :) tv har jeg jo ikke til hverdags, pc bruker jeg mest til jobb og lite privat, joggetur synes jeg er altfor vanskelig å prioritere i en travel hverdag, men nyter det på en fridag (hvertfall etter turen..;)

Hvilke forventninger har man til en fridag/helligdag da? Jo det var det med klesvasken.. oops, den står på verandaen og maskinen går som et uvær. Gressklipper? Den har jeg hørt hos begge naboene i begge retninger i dag.. ja ja.. Det er kanskje ikke så nøye det der lenger.. eller? Gå på gudstjeneste da kanskje? Men det ble "litt" vanskelig.. var dårlig med gudstjeneste her og det skal jo noe til å dra til nabokommunen for å få et gudsord. NRK forsømte seg litt kl.11 i dag de også...

Hvem lager forventningene da? Og hvem retter seg etter dem? Og hva knytter vi forventningene til?

Ja, dette ble et aldri så lite forventningsfullt innlegg.. :) Livet er rikt og det blir hva man gjør det til har jeg hørt... Ha en god Kristi Himmelfartsdag!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar