søndag 28. august 2011

Hvem trenger vel Pax?

Når man har en sekretær? :) Elin, min kjære nabo var et stort forbilde når ho lanserte entremøbelet sitt. Den herma jeg på for å si det sånn. Bestemor og bestefar tok ikke med seg sekretæren sin til leiligheten. Og den var litt for voldsom for å fraktes til Ålesund, så den fikk jeg. Lucky me! Jeg trenger med andre ord ingen Paxvariant i tusen deler fra Ikea. Jeg har denne :) Tung som bly og mange store og små rom.

Bestefar og jeg ryddet den ut sammen. Dvs jeg plukket de fire-fem tingene jeg ville ha. Han lot ligge igjen det han synes jeg burde ha og kastet resten. Blant annet et par små flasker synes jeg var litt artige. Krutt og hjemmebrygg.. like greit de er tomme kanskje ;)


Ymse gamle lommebøker og dødsmerker fra krigen. Tror til og med det er et gammelt gårdsregnskap her...


store skuffer som kan romme alle mine skjerf, vesker, luer, votter, sykkelhjelm osv osv...


Slik ser den ut i sin helhet. Når rommet er ferdig ryddet og jeg har fått ordnet litt mer så vil den kommer mer til sin rett. Nå er det litt sånn at det ble akkurat plass... Men min "hverdagsinngang" har jeg tenkt skal bli veldig koselig - på sikt.


Med lokket åpent åpenbarer det seg mange oppbevaringsmuligheter. Som sagt... hvem trenger pax?


Håper dere får glimt av sol på denne søndagen :) jeg er snart klar for en tur til Varteig og Ise. Jobben kaller :)

Klem volungen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar