søndag 1. august 2010

By-landet-by-landet-by-landet...??

Jeg lever i disse dager i kontrastenes tid... jeg synes skogens ro, dobbel cappuccino, lange kjøreturer, rolige verandakvelder, kaféturer, handleturer, effektivitet og rolig tempo er fantastisk... Salig kombinasjon? Litt usikker.. men den fungerer, hvertfall i sommer ;)

I starten på denne uken var jeg en hel dag i byen for å handle, skravle på kafé, spise fancy mat, drikke god kaffe, få noen klær ingen andre har maken til osv... men allerede før jeg hadde parkert i byen hadde jeg blitt tuta på to ganger! Noe sa meg at jeg hadde hatt litt lang ferie og for første gang kunne jeg skjønne hva alle snakker om og stresser med når de skal kjøre i byen.. oj oj, ja det er jammen ikke enkelt har jeg ledd for meg selv i hodet. Det er tross alt noe man bare må gjøre når man bor der!

Ellers er det meste i det ambivalente hjørnet... jeg kom akkurat hjem fra mitt første møte med nye jobben og i morgen drar hundre konfirmanter med trettifem ledere avgårde på femdagers leir uten meg... hmm de første ukene nå blir fulle av prioriteringer, forventninger, spennende dager og ja... nå har jeg ikke flere ord :) kanskje jeg bare skal si fortsettelse følger..?

Men en ting er sikkert! Jeg behøver ikke velge mellom hverken by eller land, jeg kan ha begge deler :) og jeg kjører en kombi på min måte. Jeg får med meg alle byens goder og tar med tempoet fra landet ved å vente rolig på grønn mann, vente på neste trikk i stedet for å løpe etter den jeg ikke rakk, sitte en halvtime ekstra når kaffekoppen er drukket opp.. og jeg er bare takknemlig for at jeg slipper å velge noe som helst akkurat nå! Livet er godt og sommerferien er god :) God uke folkens!! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar